Feina dies que volia fer un comentari sobre aquest tema al blog però no trobava el moment. Ara, acabo de rebre un correu de FGC donant-me explicacions sobre els motius pels quals redueixen el servei. M’he indignat tant que els hi he respòs ràpidament.  Potser hauria pogut reflexionar-hi més i redactar un text més acurat, però així és com m’ah sortit. Aquí teniu el què els hi he enviat:

Benvolguts senyors dels FGC.

Em satisfà que m’hagin enviat aquest correu amb les explicacions pertinents.

Dit això, els volia comentar un seguit de coses. En primer lloc les seves motivacions les conec sobradament i ni em convencen ni em sembla que s’hagin fet des del coneixement de la realitat de la situació de les zones de muntanya.

Deixar un tren en direcció Lleida – La Pobla (arribada a l’entorn de les 11 del matí) i un de tornada amb sortida de La Pobla cap a primera hora de la tarda), és, simplement fer tots els possibles per convertir el tren en una absoluta inutilitat. Ara sí que no l’agafarà ningú!!!! i tindran l’excusa perfecte per tancar-lo definitivament.

Vostès potser no hi pensen, però quan a algú que té molt se li pren la meitat, pot continuar vivint. En canvi quan un que té poc li treuen la meitat, simplement desapareix, i en aquest cas no s’ha pres la meitat sinó dues terceres parts.

Vostès no poden gestionar i tractar aquesta línia com fan en altres zones més poblades, vostès tenen una sensibilitat nul·la envers els que vivim a muntanya.

Li posaré un exemple: els nois i noies adolescents de la comarca, baixaven amb el tren a Lleida els dies de festa i tornaven amb el tren de la nit. Podien gaudir durant un dia de la ciutat i d’aquelles coses que no troben en els nostres pobles. Em pot dir com ho faran ara?

Clar que això a vostès els importa molt poc, com que no són els seus fills, de fet a vostès només els hi interessa que els cap de setmana estiguin netes les carreteres i que els hotels els atenguin correctament per poder respirar allò que a ciutat no tenen. La resta dels dies  ni tan sols pensen en nosaltres.

Em pot dir quina rendibilitat tenen les tres darreres parades de les línies de metro de Barcelona? Potser que també les tanquin perquè segur que són deficitàries, no?

On està la consciència bàsica en el respecte pel medi ambient per la qual cal eliminar cotxes, autobusos i camions i apostar per transports més nets?

Si vol puc continuar amb més greuges, com per exemple, perquè costa més un bitllet de Barcelona a Tremp amb  la línia d’autobusos que de Barcelona a Madrid?

Perquè no estableixen d’una vegada un preu per kilòmetre i per tothom igual, vagi de ciutat a ciutat o de ciutat a poble del Pirineu?

Per acabar només els hi diré que certament la línia de tren Lleida-La Pobla és deficitària. Potser s’haurien de plantejar si no és per la seva mala gestió. Crec que a França, Itàlia i Suïssa funcionen molts trens que van a zones de muntanya. No sé si són deficitaris però ni els tanquen ni els condemnen a l’agonia… saben com fer-los funcionar i entenen que es tracta d’un servei bàsic.

Fa uns quants anys, un govern que molts s’han encarregat de desacreditar, va apostar per aquesta línia de tren, per fí algú feia front a un tema que portava anys sense solucionar-se. Ara molts s’hauran de plantejar perquè confien el seu vot a qui el confien. Els mateixos que no van aconseguir fer-se amb el control de la línia de tren i no van saber pactar amb l’estat.  Però no es preocupin, perquè som tant pocs que no farem perillar la seva pírrica victòria.

Cordialment.

Marta

 

Anuncios